söndag 26 januari 2014

fällde två trän...

så var helgen slut igen, men jag fick ned två stora björkar som skymde förmiddags solen förra våren
 
björkarna står uppe i högra kanten på bilden.

här syns rishögen som blev, och lyktstolpen har jag demonterat.
grannen tyckte också den skämde ! O de va hans stolpe :-)
 
ett lass ved blev det av två björkar, det blir väl dottern gla för hoppas jag.
 
har gjort en prototyp på stolpe och staket,
VP röret (plaströret) försökte jag knäck för att se hur en radie kommer se ut i verkligheten.
men det räta ut sig i kylan.

jag testar två olika tjocklekar på delarna och kommer göra staketet so det ser ut på höger sida om stolpen

hittade en kula som jag kan anpassa så den passar uppepå stolpen,
och på den första "pinnen" tänker jag mig en pilspets, den andra skall bockas i en radie så den passar ned i fjärde hålet, och den tredje skall kapas och monteras en liten kula på överänden som blir inuti den bockade "pinnen" o sen kommer en lång med pilspets osv.

ja tror de blir bra ...
 
 
 


1 kommentar:

  1. Hej Anders. Jag besöker fortfarande din blogg, alltid lika roligt att se hur dina olika projekt tar fart.
    Nu är äntligen vårt husbygge äntligen i gång!
    Min fru Lina har även hon skaffat en blogg.
    www.dromkoken.blogg.se

    Mvh Robert & Lina

    robban.schmidt@gmail.com

    SvaraRadera